День безпеки в Інтернеті
9 лютого в школі відзначили День безпеки в Інтернеті. Володченко Ірина Петрівна (педагог-організатор) й Гаро Світлана Вікторівна (вчитель математики та інформатики) для учнів 5-11 класів оформили інсталяцію щодо правил безпеки в мережі Інтернет. Діти мали можливість за допомогою свого мобільного пристрою самостійно знайти інформацію про «Права людини та Інтернет» за допомогою додатка, який зчитує QR-код.
Керестій Ангеліна, учениця 10 класу та голова інформаційної ради учнівського самоврядування, разом із Іриною Петрівною та шкільним психологом: Цуперяк Ганною Михайлівною, для учнів школи створили анонімне онлайн-опитування:"Інтернет - користь чи прихована небезпека?" .
Опитування пройшло 127 учні віком від 9 до 17 років. Ця анкета допомогла нам зробити висновок, що мережа Інтернет захоплює молодь і дає багато можливостей. Та все одно ми повинні допомагати й навчати їх захищати й не порушувати права. Хочеться звернути увагу на те, що більшість батьків контролює час перебування своїх дітей в Інтернеті та слідкує за їхнім соціальним життям. Будемо надолужувати й звертати увагу на те щоб учні вміли виявляти приховані небезпеки та знали куди потрібно звертатися щодо порушень в мережі Інтернет.
Завдяки цій анкеті ми з’ясували, що найчастіше учні користуються мобільним пристроєм або планшетом (94,4%) рідше стаціонарним комп’ютером (4%) та ноутбуком (1,6%).
Протягом дня більшість школярів стараються контролювати час проведений в Інтернеті (1-3 год. в день-46,8%) хоча й не всім вдається організувати свій режим ( 4-6 год. в день-39,7%;7-9 год. вдень-7,9%;5,6% - більше 9 год.в день).
Найчастіше діти дізнаються, що є небезпечним в Інтернеті: від батьків (50%); випадково натрапляють на таку інформацію в Інтернеті (11,9%); від вчителів (11,1%); від друзів (5,6%) або ж самі шукаю потрібну інформацію(9,5%).
Батьки надають підтримку щодо безпечного користування Інтернетом найчастіше: допомагаючи з вибором товарів через мережу Інтернет (35,7%); встановлюючи час перебування в Інтернеті (24,6%); обговорюючи та критично оцінюючи зміст сайтів, деякі пости у соцмережах (19%);встановлюючи фільтри та програми, що блокують небажаний зміст(18,3%). Але були учні які відповіли, що ніяку (23%).
На питання: “Куди чи до кого можна звернутися по допомогу та захист, якщо ти став(ла) жертвою чиїхось дій в Інтернеті?” найчастіше учні відповідали, що звертатись потрібно до батьків, кіберполіції, друзів або ж адміністраторів сайтів.
Більшість дітей, коли бачать в Інтернеті помилки, шахрайство, насильницький контент, порушення прав людини, порушення авторських прав вважають, що потрібно обрати опцію “поскаржитись” (48,8%), повідомити батьків (38,6%) або видалити інформацію , якщо учень сам її розповсюдив (38,6%).
В Інтернеті учні найчастіше читають, слухають музику та аудіокниги , переглядають та завантажують відео, ведуть групу, власний блог, пишуть пости, розміщують інформацію на своїй сторінці додають фотографії та ставлять вподобайки.
На думку опитаних учнів берегти своє здоров’я під час користування інтернетом можна, якщо: постійно слідкувати за осанкою та відстанню від очей до екрану, робити зарядку для очей, обговорювати негативний зміст з друзями чи батьками або намагатись не звертати уваги на той же зміст.
Найбільше учням подобається в Інтернеті те, що можна брати участь у голосуванні щодо проведення заходів у школі, організовувати обговорення, створювати пости, фото та відео, що підіймають місцеві проблеми.
35,4% учнів вважають, якщо права людини порушені в Інтернеті, вони можуть отримати підтримку й захист; 14,2% вважають, якщо права людини порушені в Інтернеті, то вони мають сумніви, що можуть це довести й отримати підтримку. Але здивувало те, що половина опитаних - 50,4% учнів, нічого не знають бо недостатньо проінформовані про механізми захисту прав людини, які порушені онлайн.